Az elmúlt bő másfél évtizedben végrehajtott projektjeink fontos tapasztalata, hogy amikor egy vállalkozás megérik a változásra, és a megújulás útjára lép, akkor szükségszerűen nem elég egy lépcsősoron felmennie. Hiába építünk ki ugyanis egy új, minden igényt kielégítő CRM rendszert, ha annak pozitív hozadékait nem hordozza magán az átalakuló szervezeti struktúra is azzal, hogy jól használja fel a felszabaduló humánerőkapacitást. És hiába működik a cég professzionális ügyféladminisztrációs háttérrel, ha nem él annak előnyeivel a marketingterület minden munkafolyamatában. Kis túlzással olyan ez, mint a csípőprotézisműtét utáni rehabilitáció, a páciens kap egy új testrészt, amely egy lehetőség arra, hogy újra mozgatni kezdje a testét, de meg kell tanulni vele járni.
A marketing akkor hatékony, ha kollektív gondolkodásmódként átjárja a vállalkozás működésének egészét. A hatékonyan működő marketing minden – a vállalkozás tevékenységét érintő – változásban érintett, és minden fejlődési állomásra reagál.