Online és offline
marketing

Az elmúlt bő másfél évtizedben végrehajtott projektjeink fontos tapasztalata, hogy amikor egy vállalkozás megérik a változásra, és a megújulás útjára lép, akkor szükségszerűen nem elég egy lépcsősoron felmennie. Hiába építünk ki ugyanis egy új, minden igényt kielégítő CRM rendszert, ha annak pozitív hozadékait nem hordozza magán az átalakuló szervezeti struktúra is azzal, hogy jól használja fel a felszabaduló humánerőkapacitást. És hiába működik a cég professzionális ügyféladminisztrációs háttérrel, ha nem él annak előnyeivel a marketingterület minden munkafolyamatában. Kis túlzással olyan ez, mint a csípőprotézisműtét utáni rehabilitáció, a páciens kap egy új testrészt, amely egy lehetőség arra, hogy újra mozgatni kezdje a testét, de meg kell tanulni vele járni. 
A marketing akkor hatékony, ha kollektív gondolkodásmódként átjárja a vállalkozás működésének egészét. A hatékonyan működő marketing minden – a vállalkozás tevékenységét érintő – változásban érintett, és minden fejlődési állomásra reagál.

Online és offline
marketing

Az elmúlt bő másfél évtizedben végrehajtott projektjeink fontos tapasztalata, hogy amikor egy vállalkozás megérik a változásra, és a megújulás útjára lép, akkor szükségszerűen nem elég egy lépcsősoron felmennie. Hiába építünk ki ugyanis egy új, minden igényt kielégítő CRM rendszert, ha annak pozitív hozadékait nem hordozza magán az átalakuló szervezeti struktúra is azzal, hogy jól használja fel a felszabaduló humánerőkapacitást. És hiába működik a cég professzionális ügyféladminisztrációs háttérrel, ha nem él annak előnyeivel a marketingterület minden munkafolyamatában. Kis túlzással olyan ez, mint a csípőprotézisműtét utáni rehabilitáció, a páciens kap egy új testrészt, amely egy lehetőség arra, hogy újra mozgatni kezdje a testét, de meg kell tanulni vele járni. 
A marketing akkor hatékony, ha kollektív gondolkodásmódként átjárja a vállalkozás működésének egészét. A hatékonyan működő marketing minden – a vállalkozás tevékenységét érintő – változásban érintett, és minden fejlődési állomásra reagál.

De mit is tud
a jó marketing?

  • Ismeri a piacot, folyamatosan elemez, figyeli a trendeket, és időben reagál.
  • Tervez, tudatosan tart valahonnan valahová.
  • Kampányokban gondolkodik.
  • Birtokában van a korszerű marketingtudásnak.
  • Eszköztára változatos, de mindig a profilhoz vagy az elérni kívánt célhoz illeszkedik.
  • Nem öncélú, hanem a vállalkozás céljait támogatja minden elemében.
  • Nem másol, helyette kreatív.
  • Összefüggésekben, komplexen gondolkodik.
  • Türelmes.

A hatékony marketingmunka ritkán ad-hoc jellegű, a tervezés kötelező. A marketing munkafolyamataiban kevésbé avatott cégvezető számára az egyik legszembetűnőbb kihívás az online és offline marketingeszközök megszámlálhatatlan megoldást kínáló halmaza. A bőség zavara pedig a választás nehézségét is magával hozza. Mindeközben a marketing sikere többnyire a megfelelő eszközök kiválasztásán áll… vagy bukik.
Online vagy offline? Adott célhoz melyik eszközt használjuk? Működni fog? Mennyit érdemes költeni? Milyen eredményt várhatunk? Egyszerű kérdések nehéz válaszokkal.

Mi a Salesoptnál, amikor egy vállalkozás számára kampányt tervezünk, stratégia gondolkodásmóddal, eredményjósló szemlélettel tesszük mindazt. Az online és az offline lehetőségek közötti büdzsékonform egyensúlyozás és a választott megoldások összehangolása sokszor akrobata mutatványnak tűnik, de mi kitűnő tornászok vagyunk, a tapasztalat és a folyamatos önképzés tesz minket azzá.
Megfelelő tervezés mellett bátran lehet nagyokat ugrani, hiszen ismerjük a lehetséges következményeket. A jól működő marketing folyamatosan méri az eredményeket, és ha adott ponton nem megfelelő számokat lát, mérlegel és a szükséges módon irányt vált – akár ugrás közben is.

Egy online kampány érvényessége manapság maxmimum néhány hét vagy 1-2 hónap, hiszen a terület legfontosabb felületeinek működési módja napi szinten változik – ha épp nem az eszközhasználat, akkor az eredmény mérhetősége terén. Mi minden reggel naprakészen ébredünk.
Az offline eszközök tárháza szintúgy elképesztően változatos. A tegnapi újdonság holnapra elavulhat, a húsz évvel ezelőtt elgondolt megoldás ugyanakkor akár ma is működőképes lehet.

Vajon vállalkozásának mire van szüksége? Forduljon hozzánk, segítünk pályára állítani vállalkozása marketingjét.

De mit is tud
a jó marketing?

  • Ismeri a piacot, folyamatosan elemez, figyeli a trendeket, és időben reagál.
  • Tervez, tudatosan tart valahonnan valahová.
  • Kampányokban gondolkodik.
  • Birtokában van a korszerű marketingtudásnak.
  • Eszköztára változatos, de mindig a profilhoz vagy az elérni kívánt célhoz illeszkedik.
  • Nem öncélú, hanem a vállalkozás céljait támogatja minden elemében.
  • Nem másol, helyette kreatív.
  • Összefüggésekben, komplexen gondolkodik.
  • Türelmes.

A hatékony marketingmunka ritkán ad-hoc jellegű, a tervezés kötelező. A marketing munkafolyamataiban kevésbé avatott cégvezető számára az egyik legszembetűnőbb kihívás az online és offline marketingeszközök megszámlálhatatlan megoldást kínáló halmaza. A bőség zavara pedig a választás nehézségét is magával hozza. Mindeközben a marketing sikere többnyire a megfelelő eszközök kiválasztásán áll… vagy bukik.
Online vagy offline? Adott célhoz melyik eszközt használjuk? Működni fog? Mennyit érdemes költeni? Milyen eredményt várhatunk? Egyszerű kérdések nehéz válaszokkal.

Mi a Salesoptnál, amikor egy vállalkozás számára kampányt tervezünk, stratégia gondolkodásmóddal, eredményjósló szemlélettel tesszük mindazt. Az online és az offline lehetőségek közötti büdzsékonform egyensúlyozás és a választott megoldások összehangolása sokszor akrobata mutatványnak tűnik, de mi kitűnő tornászok vagyunk, a tapasztalat és a folyamatos önképzés tesz minket azzá.
Megfelelő tervezés mellett bátran lehet nagyokat ugrani, hiszen ismerjük a lehetséges következményeket. A jól működő marketing folyamatosan méri az eredményeket, és ha adott ponton nem megfelelő számokat lát, mérlegel és a szükséges módon irányt vált – akár ugrás közben is.

Egy online kampány érvényessége 2017-ben maxmimum néhány hét vagy 1-2 hónap, hiszen a terület legfontosabb felületeinek működési módja napi szinten változik – ha épp nem az eszközhasználat, akkor az eredmény mérhetősége terén. Mi minden reggel naprakészen ébredünk.
Az offline eszközök tárháza szintúgy elképesztően változatos. A tegnapi újdonság holnapra elavulhat, a húsz évvel ezelőtt elgondolt megoldás ugyanakkor akár ma is működőképes lehet.

Vajon vállalkozásának mire van szüksége? Forduljon hozzánk, segítünk pályára állítani vállalkozása marketingjét.

Forduljon hozzánk bizalommal!

Ajánlat kérés

    Hírlevél feliratkozás